תכנון פרישה וצרכנות פיננסית נבונה

זמן קריאה משוער: דקה אחת ו-24 שניות

החיים מלאים בהפתעות – טובות, וקצת פחות. הם גם מלאים ברגעים שמחים שאנחנו מתכננים ומייחלים להם – נישואין, הרחבת המשפחה ופרישה (לאו דווקא בגיל פנסיה).
כל אירועי החיים הללו מחייבים תכנון מראש או היערכות ללא-נודע – בניהול סיכונים, באופן החסכון וכמובן – ידע מעמיק לגבי ההכנסות וההוצאות שלנו והחלומות לעתיד.

תכנון פרישה, למשל, מחייב העמקה והיכרות מוקדמת עם האדם, מוצרים פנסיוניים שונים וכללי המיסוי. הוא גם מחייב התייחסות נפרדת עם בעל מקצוע. קראו כאן.

דוגמא אחרת הינה לידת ילד מביאה עימה אושר וסיפוק, אבל גם צורך בתכנון ושינוי סדרי עדיפות כלכליים.
אתם יכולים לגלול מטה לסרטון, אבל כדאי לעצור 22 שניות ולקרוא 🙂

התכנון והכנה לשינוי נכונים לכל מצב בחיים שלנו, מתוכנן או לא, שמח או פחות.

אם פנסיה נשמע לכם כמו הדבר הזה שעושים בנעלי בית ומקטרת, ביטוח כמו הונאת המאה
ואתם חוששים מניהול תקציב כי אינכם רוצים לוותר על ארוחת הבוקר במחלבה הקרובה לביתכם – אינכם לבד.

נסיון של עשרות שנות עבודה בארגוני ענק ומול אנשים שונים הביאו אותי להבנה שמה שמפחיד את האחד מאתגר את האחר, מה שברור לאחת אינו נהיר כלל לאחרת. ולי התמזל המזל – אני אוהבת את התכנון, קריאת הפוליסות והסכמי העסקה.

ואני יודעת להסביר אותם – במונחים פשוטים, בגובה העיניים באופן שתוכלו לעשות את זה לבד אחר כך, עצמאית:

איך בונים תקציב, מה נכון שיהיו השיקולים ( רמז: תמיד צריך גם פינוקים 🙂 ), למה פנסיה היא חשובה, איך מתחילים בכלל חסכון ובאיזה אופן, והאם באמת צריך את כל הביטוחים הללו?

אני "מפרקת" את המונחים הלכאורה-מסובכים הללו למושגים ודוגמאות מחיי היומיום שלנו, מפשטת תהליכי חשיבה (שרובנו מבצעים אינטואיטיבית) לשאלות מובנות ואז מחברת את זה לתהליך סדור.
בסופו, כל משפחה או אדם יכולים לקבוע לעצמם תקציב וסדר עדיפויות בהתאם לצרכים שלהם.

כל זה בזכות נסיון ארוך שנים בתחומים שונים, סיוע וייעוץ לאלפי אנשים, ניהול מערכות מורכבות ובעיקר – היכרות עם תהליכי החשיבה וההטיות שלנו, ותהליכי החשיבה של חברות הביטוח והמעסיקים.
שעה קלילה בגובה העיניים, שלאחריה כלום כבר לא יישמע כמו סינית.
הרצאות לעובדים בארגון, למנהלי המש"א, להתארגנויות שונות (כגון נשים בחל"ד), וגם סדנאות או שיחות אחד על אחד – כל אחד בהתאם למה שמתאים לו.


לפירוט ההרצאות

לפוסט המלא של נולד לכם ילד

היי עינת. אשמח לשוחח ולהתייעץ